آيا سئو سايت مداوم يك راهكار برنده خواهد بود؟

آيا سئو سايت مدام يك راهكار برنده خواهد بود؟

 

اكثري از وبسايت ها هزينه و زمان متعددي را براي بهينه سازي وب سايت و استراتژي سئو خويش صرف مي‌نمايند و مهم‌ترين روش بازاريابي خويش را جذب مخاطب از گوگل مي دانند .

 

طي 19 تا 20 سال گذشته گوگل همواره با شيب ديده گيري رشد نموده است . افزايش تعداد جستجوها موجب شده تا يوزرها بيشتري از اين راه وارد وب سايت هاي اينترنتي شوند . اما تغييرات گوگل طي دو سال پيشين زنگ خطر بزرگي را به صدا درآورده است!

 

اين تغييرات در معناي عدم استقبال يوزرها از گوگل يا اين كه كاهش سهم آن از بازار كاوش نيست , بلكه بيشتر به سهم سايت ها از اين يوزرها مربوط ميشود .

 seo strategy

اكنون جذب مخاطب از روش گوگل بسيار دشوارتر از قبلي شده و رتبه ابتدا نتيجه ها ارزش و منزلت پيشين را ندارد . در‌حالتي كه اين مراحل طي ساليان آينده ادامه پيدا نمايد و يا اين كه چه بسا شديدتر از قبلي باشد بايستي چه كاري انجام دهيم؟ چطور براي چنين قوانيني مهيا باشيم؟

 

علم سئوي وب سايت به صورت مداوم در هم اكنون تغيير و تحول است و ما هزينه و زمان متعددي را براي يادگرفتن با صرفه سازي وبسايت و به روز كردن داده ها خويش صرف ميكنيم . آيا اين هزينه يك سپرده گذاري مطمئن براي آتي محسوب ميشود؟

تغييرات گوگل چطور بر معني بهينه سازي سايت تاثيرگذار بوده اند؟

 

 

نمايش جواب هاي پر سرعت به يوزرها

 

در بسياري از جستجوها بازديد مي‌كنيم كه جواب سوال استفاده كننده در يك قاب جدا از هم نشان داده مي شود . اين امكان ممكن است براي يوزرها جالب باشد البته براي مديريت وبسايت ها يك خطر به حساب ميآيد چون يوزرها ديگر نيازي به مراجعه به وبسايت آنها نخواهند داشت .

 

به عنوان مثال در شرايطي‌كه عبارت world cup 2018 را در گوگل كاوش فرمائيد با يك فضاي به طور كامل گوناگون و منحصر در نتيجه ها كاوش مواجه ميشويد . درين اطراف داده ها مرتبط با زمان بازي ها , نتايج , مجموعه بندي ها و … به‌سرعت در اختيار استفاده كننده قرار داده ميشود و همين بخش قادر است موجب كاهش ديده گير بازديدكننده براي تارنما هاي ورزشي و خبري باشد .

تبليغات گوگل بلاي جان بهينه سازي سايت

 

فضاهاي تبليغاتي در حاصل گوگل هر روز بيشتر و بزرگتر از قبلي مي گردند . در پيشين تبليغات adwords در نوار كناري ورقه بودند البته به تدريج به بالاي بخش حاصل كاوش منتقل شده و تعداد آن‌ها به 4 عدد در ابتدا و 4 عدد در زير افزايش يافت .

 

اضافه كردن امكاناتي مانند پيوند هاي داراي ربط , تماس بدون واسطه و … به adwords موجب شده اين لينك و پيوند ها دقت بيشتري به خويش جلب كرده و سهم بالايي از يوزرها را به خويش جذب نمايند .

 

فعلا , در بسياري از لغات و لغت ها ارزشمند , زمانيكه شما در درجه يك حاصل گوگل هستيد عملا جايگاهي هم اندازه درجه پنجم داريد چون 4 پيوند تبليغاتي بر بالاي شما نمايش داده مي شود . تعداد كليك روي رتبه پنجم نسبتاً يك شانزدهم درجه اول است .

علاوه بر تبليغات گوگل , نمايش جعبه هاي ويژه براي رزرو هتل , خريد بليط هواپيما و يا اين كه چه بسا خريد از طريق اينترنت محصولات مي توانند نقش مهمي در كاهش ارزش سئو وب سايت براي وب سايت ها داشته باشند .

نمايش داده ها محلي به صورت بي نقص

 

فعال سازي يك تارنما منشا براي معرفي شركتهاي و مركز ها در حوزه اي تخصصي را ميتوان يكي معمول ترين روش هاي فعال سازي آغاز آپ طي دو سال قبلي دانست كه مثال هاي موفقي مثل فيديليو في مابين آنان مشهود است .

 

با گردآوري داده ها مرتبط با وضعيت هاي مكاني مثل رستوران , پاساژ , سينما , مطب و … از يوزرها , گوگل توانسته است ارزشمندترين محتواي متبوع استفاده كننده يعني نشاني , وضعيت مكاني , شماره تماس و … را مستقيما در حاصل كاوش به استفاده كننده نمايش دهد .

نمايش اين داده ها , به ويژه در موبايل كه فضاي محدودي براي نمايش داراست , موجب شده تا نياز بيشتر يوزرها براي مراجعه به وبسايت هاي اينترنتي پاك شود . عملا آمار تماشا آنها كاهش ديده گيري داشته است .

 

 

اخيرا گوگل قابليت و امكان جديدي را به نتيجه ها جستجوي خويش بيشتر نموده است كه در آن هيچ سايتي به صورت طبيعي در حاصل كاوش ظواهر نميشود! در‌حالتي كه جواب استفاده كننده تماما واضح و ظريف باشد ديگر نيازي به معرفي سايت هاي جانبي شم نمي‌شود .

راهكار بهينه سازي وب سايت چيست؟

مثلا در‌حالتي كه عبارتي نظير Dollar to euro conversion را در تلفن همراه كاوش فرماييد , گوگل مسقيما جواب را در اختيار شما قرار مي‌دهد.

ولي اين قابليت و امكان هنوز به صورت بي نقص فراگير نشده و در مواقعي خاص از آن استعمال ميشود . چه بسا نمايش به صورت محدود نيز نگران كننده است چون تضميني براي همه گير نشدن آن در آتي نزديك نيست .

تحت عنوان يك رئيس وبسايت يا اين كه كارشناس سئو سايت چه رويكرد كاري پيش روي ماست؟

 

همين چند نمونه معمولي نشان مي‌دهد كه‌اين موقعيت را بايستي جدي گرفت و به انديشه روش كاري براي حفظ مخاطبين و البته بقاي كسب و فعاليت خويش باشيم . تحت عنوان مديريت يك كسب و فعاليت اينترنتي شما بايستي منش شغل هاي جايگزين براي جذب مشتري و فروش توليدها خويش داشته باشيد .

 

در‌اين بخش همت مي‌كنيم روش هايي كاربردي براي مشكلاتي از اين دست به شما توصيه دهيم .

برندينگ , چه بسا مهمتر از سئوي وب سايت

 

در كنار فعاليت هاي خويش براي كسب مقام در حاصل گوگل خوبتر است دقت ويژه اي به برندينگ خويش داشته باشيم . با اين كار بسياري از يوزرها به جاي كاوش در وب مستقيما به تارنما شما مراجعه كرده و يا اين كه اسم آن را در گوگل كاوش مي نمايند .

چه بسا اگر شما در رتبه هاي تحت تري در حاصل كاوش باشيد مشترياني كه اسم شمارا مي شناسند به سرعت وبسايت شمارا گزينش خواهند كرد .

 

تاثير برندينگ در دنياي واقعي كاملا مشهود است . به عنوان مثال زمانيكه براي خريد دستمال كاغذي به مغازه مراجعه ميكنيد غالبا محصولاتي را ميخريد كه اسم آن‌ها براي شما آشنا باشد . اين روند فقط به دليل تبليغات هدفمند و اما برندينگ مطلوب آن تيم رخداد مي افتد .

 

در دنياي وب نمونه اسم شناخت موجود است , ديجي كالا . اين مجموعه فعاليت خويش را سالها پيش با تمركز بر سئوي وب سايت و باصرفه سازي آغاز نمود البته روز جاري دقت و تمركز مجموعه بيشتر بر روي برندينگ و تبليغات است . ولي كماكان به باصرفه سازي تارنما خويش هم توجه ويژه اي داراست كه در مقاله راهكار لينك سازي ديجي جنس به آن اشاره كرده ايم .

 

همين مورد طي 2 سال گذشته موجب شده , كاربراني كه در وب اسم ديجي كالا را كاوش مي كنند بيشتر از اشخاصي باشد كه عبارتي مثل موبايل را كاوش كرده اند . تصوير زير نمودار Google Trends از مقايسه ميزان جستجوي اين دو عبارت طي 5 سال اخير است .

كار در شبكه هاي عمومي

 

كاربراني كه از روش موتور كاوش وارد وبسايت شما ميگردند لزوما به يك مشتري متعهد تبديل نميشوند و در اكثري موارد رابطه دوباره با آنان كاري سخت است . عليه كاربراني كه در شبكه‌هاي‌عمومي شما‌را دنبال مي كنند تا مدتي طولاني در رابطه بي واسطه با شما خواهند بود .

 

انتقال داده ها از روش شبكه‌هاي‌عمومي مثل اينستاگرام , فيسبوك و لينكدين زياد سرعت بالا و راحت انجام ميشود .

شبكه هاي عمومي همين روز جاري هم ابزاري كارآمد براي بازاريابي شما مي باشند البته بها و تاثير آن ها با اين پروسه بيشتر از قبل خواهد شد . اگر روزي فرا رسد كه بهينه سازي سايت و كسب مرتبه نخستين در نتيجه ها گوگل مضمون‌ مدرن خويش را از دست بدهد , شبكه هاي اجتماعي مهمترن جايگزين براي شما خواهند بود .

 

بهتر است همين هم اكنون فكري كليدي براي فعاليت درست درين محيط و رابطه مستقيم با مخاطبين خويش بكنيد .

تبليغات اينترنتي , كم راندمان اما شايان توجه

 

وب سايت هاي بخش اعظمي مثل مجله هاي اينترنتي و وب سايت هاي خبري وجود دارا‌هستند , كه روزمره بازديدكننده بالايي دارا‌هستند البته راهي به غير از تبليغات براي كسب درآمد از آنها ندارند . با كاهش تاثير با صرفه سازي سايت ميتوان به تبليغات درين وب سايت ها هم اعتنا نمود .

 

 



نمايش اطلاعات اين پست
صفحات وبلاگ
[ ]